dilluns, 14 d’abril del 2008

Castillonroy

Avui toca homenatge a aquest petit poble, Castillonroy nom que ve del Llatí "Castilionis Rubei" que vol dir Castell Roig que fa referència al lloc on estava situat el castell que va originar el seu nom. La vila de Castillonoy està situada a la carretera N-230 que ens porta de Lleida City a Vielha, al límit de provincia entre Huesca i Lleida, i de vegades hi "piou a la piasa".


Les seves dades tècniques serien les guents:

Extensió: 37’5 kms. cuadrats

Població: 450 hab.

Altitud: 442 mts.


Però qui em coneix mitjanament sap que no em quedare pas aquí i profunditzare en la cultura i la gent d'una altra "raça" que habita aquesta vila.

Per sort fa una temporada que alguns dels mes ilustres personatge del poble m'acompanyen en les fosques nits de Lleida i aquí la gràcia del tema, el seu ric dialècte que segons ells et pots presentar per tot lo mon que tothom el coneix "mai taaant".

Just el primer día que els vaig coneixer en una cua vaig adonarme del seu poder un d'ells s'atansa de forma sutil a una noia i a cau d'orella li diu "estas més bona que un piat de sopes en ou" (casi me salten les llagrimes!!!), però la traca final va venir aquest dissabte quen un d'ells enbargat per l'alcohol s'encara a una cuarentona (molen eh!!! a mi també tu!!!) i jo tot inocent per fer-li posar seny li dic "tio que te 40 tacos per lo menos" y just davant de la donzella em respón "les dones com les motos quan més grans millor", això ja semblava l'orgasme final pero no! Encara em quedava per sentir la millor de totes i la que em va fer decidir a escriure unes linies per ells, la noia en un atac de seny femení (ja m'enteneu elles pensen amb el cap) el rebutja per la seva edad y ell tot indignat li argumenta "tu tranquila que ja vindrà lo garbanso a la cullera" (ohhh!).

Conclusió s'ha d'obrir la ment a tot el mòn que de vegades et brinda l'oportunitat de coneixer gent tant genial com aquesta. Nois va per vosaltres i el proper dissabte tornarem a fer pinya!

3 comentaris:

jm ha dit...

bueno...

al final potser si que m'hauré d'animar i venir a fe un rulo... :D

veig que la cosa valdrà la pena... !!

Anònim ha dit...

Bepmaster! Jo t'estic donant peixet per a veure si t'animes i ens emportem al "Roberto Carlos de 3ª Regional", ho fotrem tot de creu...

No te n'apenediras!!!

"Ya vindrà lo garbanso a la cullera"

jm ha dit...

ni t'imagines la carcajada que m'ha arrencat la frase aquesta dels collons.... :)